23948sdkhjf

Dyr IT-investering endelig på plads hos Coop: Så meget har den kostet

- Det er en milepæl i vores historie. 

Sådan udtrykker administrerende direktør i Coop, Kræn Østergaard Nielsen, det i forbindelse med, at koncernens til dato dyreste IT-investering, Coop One, omsider kan tages i brug. 

Det skriver Coop i en pressemeddelelse. 

Fremtidens Coop

  • Coop præsenterede i slutningen af januar strategien "Fremtidens Coop", der involverer følgende: 
  • Man vil samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skal hedde Coop.

  • Den nye struktur betyder, at Coop går fra at have otte forskellige kæder til blot at have tre.

  • Indtil sidste år havde man Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, 365discount, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD.

  • Det bliver reduceret til Coop, 365discount og Brugsen.

Kilde: Coop

Det har krævet over én million arbejdstimer, har involveret cirka 600 medarbejdere - og så har projektet alt i alt beløbet sig til to milliarder kroner. 

- Med den nye teknologi sikrer vi, at vores fem millioner ugentlige kunder får markant bedre oplevelser, når de besøger vores butikker, udtaler Kræn Østergaard Nielsen. 

Han var selv med til at igangsætte Coop One-projektet som teknologidirektør tilbage i 2016 - og her syv år senere har man i koncernen nu et system, der kan give "indsigt og et bedre datamæssigt beslutningsgrundlag i alt fra ordren hos leverandøren, til beslutningen om de rette varer på butikshylderne, både fysisk og digitalt til kunderne", skriver Coop. 

- Fremtidens Coop handler om en enklere virksomhed med tre kæder - Brugsen, Coop og 365discount - i stedet for 8 og om en mere effektiv virksomhed, som kan sikre kunderne bedre oplevelser til konkurrencedygtige priser. Med den mest moderne IT har vi nu fundamentet, der er afgørende, på plads, udtaler Kræn Østergaard Nielsen. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: it dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.684